Stel: u bent vergeten uit te checken. Of u komt er bij het uitchecken achter dat u niet had ingecheckt. Of de apparatuur werkt niet naar behoren, waardoor u niet kon in- of uitchecken. Dat betekent dat van een specifieke rit slechts één ‘check-moment’ bekend is. We spreken dan van een ‘niet-complete rit’. U moet deze rit gewoon verantwoorden (indien afgesproken met uw werkgever).
Gegevens van de vervoerder
Wat u in Reisbalans ziet, zijn de gegevens die wij van de vervoerder ontvangen. Wij kunnen deze gegevens NIET veranderen. Wij kunnen ook niet controleren of de apparatuur op bijvoorbeeld een station correct werkt. Ook hebben wij geen invloed op het tarief dat de vervoerder in rekening brengt.
Extra kosten
De vervoerder brengt in dit soort situaties (ongeacht de oorzaak!) een hoger tarief in rekening, het zogenoemde ‘Correctietarief’. In Reisbalans ziet u welke kosten de vervoerder voor de rit in rekening brengt. Uw werkgever kan ervoor kiezen dit correctietarief aan u door te berekenen. U ziet dit dan in uw Dashboard. De meeste vervoerders bieden de mogelijkheid aan om restitutie aan te vragen over het teveel betaalde bedrag. Zie hiervoor de vraag ‘Wat moet ik doen als ik vergeten ben in- of uit te checken?’
Vragen of opmerkingen? Bel de vervoerder!
In Reisbalans ziet u de gegevens die wij van de vervoerder ontvangen. Heeft u hierover vragen of opmerkingen (bijvoorbeeld omdat u zeker weet dat u wel heeft uitgecheckt), neem dan contact op met de vervoerder. Wij hebben hier helaas geen enkele invloed op.
NS-Business Card
Indien u reist met een NS-Business Card, dient u restitutie aan te vragen in uw persoonlijke NS-portal. Voor meer informatie klikt u hier. Eventuele niet-complete ritten ziet u NIET terug in Mijn Reisbalans.