Als u vergeten bent in of uit te checken ziet u in Shuttel een niet-complete rit staan, waarvoor een boetebedrag in rekening wordt gebracht. Dit bedrag kunt u terugvragen door de volgende stappen te volgen.
U ontvangt een e-mail met de mededeling dat u vergeten bent in- of uit te checken en een onvolledige rit hebt.
In het overzicht in uw Shuttel omgeving ziet u de onvolledige rit staan met de mededeling dat hiervoor een boete in rekening gebracht wordt.
Voor het bedrag dat als boete in rekening is gebracht, kunt u restitutie aanvragen op uitcheckgemist.nl. Het kan vijftien dagen duren tot uw rit op deze website te zien is.
Let op: na het aanvragen van de restitutie ontvangt u alleen het bedrag van de boete terug. Dat is dus het totale bedrag min de ritprijs.
U haalt het terug te krijgen bedrag zelf op bij een NS-automaat of bij een OV-chipkaart servicepunt. U kunt het bedrag ook terug op uw OV-chipkaart laten storten door met deze kaart in te checken bij een metro-, tram- of treinstation.
Na het ontvangen van de restitutie komt dit als een positieve transactie in uw overzicht te staan.