Hoe gebruik ik de mobiliteitskaart?

Hoe reis ik in het OV?
U kunt gebruik maken van de trein/tram/bus/metro van alle vervoerders met de Shuttel mobiliteitskaart. Dit doet u door in te checken aan het begin van uw reis en uit te checken aan het einde van uw reis.

Als u van bus of tram wisselt, moet u altijd in het voertuig in- en uitchecken.

Als u van trein of metro wisselt, moet u inchecken op het beginstation en uitchecken op het eindstation. Stapt u hierbij over naar een andere vervoerder (bijvoorbeeld van NS naar Arriva)? Check dan uit bij de ene vervoerder en check in bij de volgende vervoerder.

De gemaakte OV-ritten zijn gemiddeld binnen 24-48 uur zichtbaar in uw Shuttel account.

Moet ik zelf saldo of een abonnement op de mobiliteitskaart laden?
Nee, het is niet nodig om zelf saldo op de mobiliteitskaart te laden. Er wordt automatisch saldo op de kaart geladen, dus u hoeft zelf niets voor te schieten. Heeft u per ongeluk toch saldo op de kaart gezet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij zijn op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 088 – 934 34 60 of rijksoverheid@shuttel.nl.

Categorieën: